دسته بندی : همه

انتشارات میلاد ناصح زاده

آخرین بروزرسانی : 20 اسفند، 1402

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان


تو چند سال گذشته دانشگاه فرهنگیان و شرایط و ضوابط این دانشگاه ، همیشه یکی از مهمترین دغدغه­‌های داوطلبین رشته های مختلف بوده.شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان از نظر تضمین موقعیت شغلی دانشجویان این دانشگاه ، دریافت حقوق از روز اول در دوران دانشجویی ، بیمه ، مساله خدمت سربازی برای دانشجویان پسر این دانشگاه و ... همه و همه جزء دلایلی بودند که باعث شده اقبال عمومی در طی سال‌های گذشته به سمت این دانشگاه هر ساله بیشتر و بیشتر بشه.

 

اگه دوست دارید تمام سوالاتتون درباره دانشگاه فرهنگیان جواب بگیره ، توصیه میکنم سری به مقاله همه چیز درباره دانشگاه فرهنگیان بزنید.

یکی از مهمترین دغدغه‌های داوطلبین کنکوری درباره دانشگاه فرهنگیان ، کسب اطلاعات درباره شرایط و ضوابط و قوانین خاص این دانشگاه هستش ؛ از شرایط عمومی پذیرش دانشجو معلم تا شرایط اختصاصی و مصاحبه و غیره و غیره.
تو این نوشتار قصد داریم به ماجرای شرایط سنی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بپردازیم ؛ مساله ای که در سال‌های گذشته همیشه محل بحث بوده اما معمولا همان شرایط سنی گه از سال ها پیش مشخص شده بود ، به صورت ثابت جزء شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان باقی مونده.

اگه متولد 31 شهریور 79 به بعد هستی ، میتونی سال 1403 وارد دانشگاه فرهنگیان بشی ؛ مختصر و مفیدش میشه همین !

بیست و دو سال ، بیست و شش سال ، حتی چهل سال ! تمام این عددها سال گذشته درباره شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان مطرح شده بود و حتی برخی میگفتند در سال 1403 برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شرایط سنی برداشته خواهد شد.
همین امروز بسیاری از گروه های آزمایشی اعدادی عجیب برای شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در سال 1404 اعلام می­کنند اما تنها چیزی که تا این لحظه مشخص و دقیق است ، این است که شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ، برای پذیرش دانشجو معلم در سال 1403 ، همان 24 سال است.

در واقع شما باید تا روز 31 شهریور 1403 ، حداکثر 24 سال داشته باشید و درست به همین دلیل متولدین 31 شهریور 79 به بعد ، شرایط سنی مشخص شده برای ورود به دانشگاه فرهنگیان رو دارا هستن.

اگه قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال 1404 رو داری و با توجه به شرایط سنی خودت نمیدونی که میتونی روی این موضوع حساب باز کنی یا نه ، باید بگم که برای دریافت خبر قطعی فقط باید صبر کنی و به هیچ عنوان به اخبار ضد و نقیضی که درباره شرایط سنی پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان بیرون میاد اعتماد نکن.تو سال های گذشته بارها این عدد تغییر کرده و بعد از اون یا به دلیل اعتراض گسترده دانش آموزان  و یا به دلایل دیگه ، مجددا وزارت آموزش و پرورش شرایط سنی رو تغییر داده.

 

 

تغییرات شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان البته شاید شرایط سنی پذیرش دانشجو رو در سل 1403 تغییری نداده باشد ، اما تغییرات بسیار گسترده­‌ی دیگری داشته.از اضافه شدن دروس اختصاصی برای کنکور تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان گرفته ، تا تغییر زمان کنکور و عوض شدن شرایط انتخاب رشته در این دانشگاه.
یکی از مهمترین دغدغه های داوطلبین کنکوری ، مساله دروس اختصاصی است که 10 درصد از نمره­‌ی کل نهایی هر داوطلب برای ورود به دانشگاه فرهنگیان رو شامل میشه و منبع دقیقی برای حل نمونه سوالاتش وجود نداره ! طبیعی هم هست چون این دروس تا به حال تو هیچ کنکوری نبودن ! اصلا به طور کلی کنکور تخصصی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان ، اولین سالی هستش که برگزار میشه.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دروس اختصاصی کنکور فرهنگیان ، توصیه میکنم حتما ، مقاله­‌ی تخصصی همین موضوع رو در سایت ما مطالعه کنی.
به طور خلاصه ، درس هوش و استعداد معلمی ، و همچنین تعلیم و تربیت اسلامی ، دو درس جدیدی هستن که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان امسال برای اولین بار قرار هست باهاشون مواجه بشن.
احتمالا هوش و استعداد معلمی که حتی خود وزارت آموزش و پرورش هم اعلام کرده منبع مشخصی نداره چون اصلا قرار هستش که هوش و توان غیراکتسابی افراد رو محک بزنه ، بزرگترین دغدغه­‌ی بچه‌هایی باشه که قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان رو دارن و شغل معلمی رو برای خودشون انتخاب کردن.
از طرف دیگه درس تعلیم و تربیت اسلامی ، منابع مشخصی داره اما کتاب «مهارت معلمی» استاد قرائتی ، تا به حال منبع سوالات تستی کنکوری نبوده و دینی دهم و یازدهم ، سال گذشته سوالی تو کنکور نداشتن چون دروس عمومی از کنکور حذف شدن و حتی تو این بخش هم بچه ها با عدم وجود منبعی دقیق برای حل نمونه سوالات مواجه هستن.
ما در مقاله دروس اختصاصی کنکور فرهنگیان ، صفر تا صد ، هر نکته ای که باید درباره این دو تا درس جدید میدونستی بهت گفتیم و تلاش کردیم منابع مشخصی در اختیارت بزاریم که بتونن مشکلت رو حل کنن.البته اگه دنبال اطلاعات بیشتری میگردی و اصلا میخوای همین الان به منابع دسترسی پیدا کنی ، بهت توصیه میکنم مستقیم بری سراغ مقاله چگونه معلم شویم.

 

 

بدون شک یکی از نگرانی ها و دغدغه های بسیار مهم برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان ، مساله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هستش.این مصاحبه شامل 3 بخش متفاوت میشه : معاینات اولیه پزشکی و سلامت ، مصاحبه تخصصی ، مصاحبه عقیدتی-سیاسی.
اگه به دنبال توضیحات کامل درباره جلسه مصاحبه هستی ، میتونی مقاله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو در همین سایت بخونی که به صورت جزئی با حال و هوای روز مصاحبه آشنا بشی.
اما به طور خلاصه ، بخش اول مصاحبه ، احتمالا ساده ترین بخش مصاحبه باشه که اغلب افراد مشکلی باهاش ندارن و به سادگی میتونن ازش عبور کنن.مواردی مثل قدرت دید ، کور رنگی ، مبتلا نبودن به بیماری های خاص و ... تو معاینات پزشکی بررسی میشه.
بعد از اون تو بخش مصاحبه تخصصی ، از معرفی خودت گرفته تا بحث گروهی و تمرین ایفای نقش ، مواردی هستش که داور ها بررسیش میکنن تا ببینن از نظر تخصصی و شخصیتی ، توانایی ورود به شغل معلمی رو داری یا نه.
در نهایت تو بخش مصاحبه عقیدتی-سیاسی ، باید اطلاعات خوبی در زمینه های مورد پرسش داتشه باشی تا بتونی از پس این مرحله هم بر بیای.تو بخشی از مقاله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، چند نمونه سوال مشخص از بخش مختلف مصاحبه برات مشخص شده که میتونه تو رو بیشتر و بیشتر با جو و فضای روز مصاحبه آشنا کنه.
 
سوالات متداول

1. سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان رو از کجا پیدا کنم ؟
برای کسب اطلاعات کامل درباره شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان ، مقاله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در همین سایت رو مطالعه کنید.

2. شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 تغییر کرده است ؟
با توجه به مصوبات اعلامی وزارت آموزش و پرورش ، فقط متولدین 31 شهریور 1379 به بعد حق ورود به دانشگاه فرهنگیان رو دارن و این به این معناست که همچنان شرایط سنی 24 سال همانند سال های گذشته پا بر جا هستش.

 


دیدگاه کاربران